هنگامی که نوش آفرین انصاری به هدف می‌زند

باز هم چهل سال پیش،یکی از متخصصین و پیشکسوتان کنونی این حوزه در تشریح و توضیح حرفه کتابداری و دشواری ها و منافع آن ،پلی میزند از کتاب به جامعه، از کتابدار به محیط،و نشان میدهد که این دو چگونه بر هم تاثیر میگذارد.گرچه تمامی آن سخنرانی در خبرنامه انجمن نیامده است اما عنوان سخنرانی و همان فرازهای کوتاه افق های بلندی را نشان میدهد.

 

سخنرانی خانم انصاری (محقق)

ساعت ۵ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ خانم نوش‌آفرین انصاری (محقق) رئیس کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران سخنرانی جامعی درباره «رابطه کتاب و اجتماع» در تالار فردوسی دانشکده ادبیات ایراد نمودند.

ابتدا جناب آقای دکتر نصر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی جلسه را افتتاح کردند و خانم انصاری را به حضار معرفی نمودند.

خانم محقق در نطق مبسوط خود با دقت فراوان ریزه‌کاری‌های حرفه کتابداری و همچنین گرفتاری‌های کتابداران را به طور اعم و مشکلات کتابداران ایرانی را به طور اخص بیان داشتند. ایشان در بدو خطابه خود نقش کتاب را در پیشرفت اجتماع و بالا بردن سطح فرهنگ عمومی مورد بحث قرار دادند و نکات مختلفی را که یک کتابدار متخصص باید به کار برد تا رابطه بهتری بین کتاب و جامعه برقرار شود تذکر دادند. از قرار معلوم نطق کامل ایشان از طرف دانشکده ادبیات و علوم انسانی چاپ و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

About خبرنامه انجمن تابستان 1349

View all posts by خبرنامه انجمن تابستان 1349 →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *