مهربانی پیشه کنیم

یکسال به سرعت برق و باد گذشت و سال ۹۰ هم رو به اتمام است. قبل از همه چیز از آقای حیدری نژاد و تیم عطف تشکر می کنم که امسال نیز یار وفادار ما ماند و با ما بود و از ما برای ما نوشت. از اکثریت کتابداری و اطلاع رسانی خاموش جامعه می خواهم که به دریای عطف بپیوندند و مطلب بنویسند. مطمئنم که مورد حمایت تیم عطف قرار خواهید گرفت. نیازی نیست که پژوهشگر و دانشمند باشید. چون این مجله براستی متعلق به همه است و بنده با چند مطلبی که برای این نشریه فرستاده ام این امر را به وضوح دیده ام.

مطلبی که می خواهم در این مجال توجه عزیزان را بدان جلب کنم فراخ سینه و پرهیز از تنگ نظری و تنها خود را ندیدن است. امری که در سه کلمه بیان کردم اگر به عرصه ی ظهور برسد، شکوفایی جامعه ی کتابداری و اطلاع رسانی ایران را در پی خواهد داشت. جامعه ی کتابداری و اطلاع رسانی خود با انواع و اقسام مشکل ها دست به گربیان است. از نام رشته گرفته تا تعداد کم شرکت کنندگان در همایش ها و کارگاهها، کم شدن تعداد دانشجویان این رشته در دانشگاههای کوچک و موارد و مسایل دیگر. در این مجال اگر ما بخواهیم بجای اتحاد و حمایت از یکدیگر مدام به پر و پای هم بپیچیم – پس چه توانی برای ما می ماند که این مشکلات و سایر مشکلات مبتلابه را از میان برداریم و یا کمرنگ کنیم ؟ چرا در گروه بحث و سایت لیزنا و عطف و سایر محفل های کتابداری، عده ی کمی از دانشجویان و اساتید گرامی مطلب می نویسند و بقیه خاموش هستند؟ گویی که متعلق به این حرفه و رشته نیستند؟ گویی که درد ما درد آنان نیست و درد آنان نیز درد ما نمی باشد ! بیایید به جای خود بینی و تفرقه، اتحاد را پیش گیریم بیایید فقط خود را نبینیم، گویی که خود مرکز کره زمین و مرکز فعالیت های کتابداری و اطلاع رسانی ایران هستیم. بیایید در سال ۹۱ مهربانی پیشیه کنیم…

11 Comments on “مهربانی پیشه کنیم”

    1. خب حقیقتتی بود که از دید اکثریت جامعه پنهان مونده. و هیچ کس به فکر چاره نیست.
      خب شاید از نظر من هم موضوعی جدیدی وجود نداره که کسی بخواد وقتش رو صرف این کار کنه.و ترجیح میدند که به کار دیگه ای بپردازند.و تا راه حل و تبلیغی در این حیطه انجام نگیره اوضاع همینطوری میمونه.
      حالا اون دیگه بستگی به افراد داره که امسال مهربونی کنند یا؟

  1. با سلام
    متن نوشته شده خوب بود بنظر من نیز نام رشته خیلی از افراد را به اشتباه می اندازد من خودم با علاقه این رشته را انتخاب کردم اگر علاقه و دنباله گیری در رشته نداشته باشیم در عصر اطلاعات از مرحله پرت میمانیم.شهریه ها نیز بالا است اینو د ر مطالبتون ذکر میکردید خوب بود.
    در کل اینکه کتابداران و کسان مربوط به کتابداری نظرات خود را منتشر نمیکنند و بی طرفی پیشه گرفتن حق با شماست این رشته احتیاج به دنباله گیری و فعال بودن دارد اگر این افراد ارزش به رشته قائل نباشند پس چه فرقی با افراد عادی دارند.

  2. مطلب جالب و خواندنی بود.ممنون.امیوارم همگی ما دانشجویان کتابداری بتونیم تمام تلاشمون رو بکنیم و بجای وارد شدن به حاشیه ها بتونیم کار مفیدی توی رشتمون انجام بدیم.

  3. دقیقا حق با شما است متن جالبی بود.ما واقعا درگیر این مشکل اسم رشته هستیم اما امیدوارم در آینده ای نزدیک تمام این مشکلات و کم توجهی ها حل شود.

  4. سلام ،جالب بود اما کسی که به یه رشته علاقه داره اصلا براش مهم نیست که دیگران چه حرفایی درموردش میزنن ،مهم اینه که خودش راضی باشه واز رشته اش وکاری که داره لذت ببره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *